Sunday 30 August 2015

5 Gambar Biasa Padahal PALING NGERI Ditangkap Kamera Sebelum Meninggal Dunia !!

Foto-foto yang mbakbro paparkan dalam artikel ini disusun berdasarkan ironi kejadian yang mengiringi selepas pengambilan foto-foto tersebut. Walaupun sekilas tampak seperti gambar biasa, namun tragedi yang berlaku selepas pasti membuat anda seram. Berikut senarai 5 foto tragis yang mampu menangkap kematian.

1. Foto Regina Kay Walters

Foto di atas bukanlah gambar seorang gadis yang sedang malu-malu di depan kamera, melainkan gambar seseorang yang akan dibunuh. Ya, orang yang mengambil gambar di atas adalah pembunuhnya. Regina Kay Walters adalah seorang gadis remaja berusia 14 tahun dari Pasadena, Texas, yang menemui ajal selepas diculik oleh pembunuh berantai bernama Robert Ben Rhoades. Pembunuh ini mempunyai kelainan jiwa dimana dia suka lebih dulu mempermainkan korbannya sebelum menyiksanya hingga mati. Hal itulah yang terjadi pada Regina Kay Walters. Sebelum disiksa hingga mati, rambut Regina terlebih dahulu dipotong pendek, kemudian disuruh berpakaian, memakai pakaian dan kasut layaknya hendak ke pesta. Sebelum ditangkap pada tahun 1992, Ben Rhoades tercatat berjaya membunuh dua orang lagi. Kini Ben Rhoades harus menjalani hukuman seumur hidup di penjara Texas. Foto di atas digunakan sebagai bukti di mahkamah. (Source)


2. Foto mahasiswa VNR VJIET

VNR VJIET adalah sebuah institut teknologi yang terletak di Hyderabad, India. Pada tarikh 8 Jun 2014, 24 orang mahasiswa VNR VJIET tewas ketika sedang melakukan study tour. Saat itu, bas yang mereka naiki berhenti di tepian sungai Beas yang indah. Para mahasiswa pun keluar dari bas dan mengambil foto. Gambar di atas didapati dalam HP salah seorang mahasiswa dan diambil sesaat sebelum air bah mengheret mereka ke dalam arus sungai yang menggelora. Para mahasiswa itu tidak menyedari bahawa pintu air yang berada di atas tempat itu dibuka secara tiba-tiba tanpa ada pemberitahuan. Melihat wajah-wajah ceria di dalam foto itu, sukar rasanya membayangkan nasib yang begitu tragis menimpa para mahasiswa itu beberapa saat selepas foto diambil. (Source) Baca juga: 5 gambar permukaan bulan paling misteri dan 5 orang yang bangkit dari kematian

3. Foto CCTV James Bulger


Pada bulan Februari 1993, dua anak laki-laki berusia 10 tahun membunuh seorang anak kecil berumur dua tahun bernama James Bulger selepas menculiknya dari sebuah pusat beli-belah di Liverpool, United Kingdom. Pembunuhan ini menjadi berita jenayah paling menggemparkan pada saat itu kerana cara mereka membunuh si anak kecil begitu mengerikan. Sukar rasanya mempercayai perbuatan seperti itu mampu dilakukan oleh anak-anak. Cuba bayangkan, selepas menculik James Bulger, kedua anak itu mengikat kanak-kanak kecil tersebut pada sebuah landasan kereta api, kemudian bergantian melemparinya dengan batu dan memukulnya dengan kayu, sebelum akhirnya mencacatkan tubuhnya. Foto rakaman CCTV saat-saat terakhir hidup kanak-kanak kecil inilah yang menjadi bukti perbuatan mereka. (Source)

4. Foto senyuman dua bersaudara

Pada tahun 1975, dua bersaudara Mike dan Sean McQuilken sedang bercuti di pergunungan Taman Negara Sequoia. Bersama saudara perempuan mereka, Mary, keduanya menimbulkan tersenyum riang. Apa yang terjadi sesaat setelah gambar itu diambil sangatlah tragis. Rambut mereka yang berdiri seperti dalam gambar diatas, bukanlah mereka sengaja, tapi sebuah petanda bahawa kedua-duanya akan segera tersambar petir. Selama beberapa tahun kemudian gambar di atas telah dicetak semula ribuan kali sebagai himbauan agar berhati-hati terhadap sambaran petir. Wajah dua bersaudara yang nampak ceria menjadi ironi yang pahit atas nasib mengerikan yang terjadi pada mereka beberapa saat kemudian. (Source)

5. Foto ayah menggendong anak di Omagh, Ireland Utara

Kamera yang mengambil gambar di atas dijumpai terkubur di bawah runtuhan bangunan pada tanggal 15 Agustus 1998 di Omagh, Ireland Utara. Foto di atas menangkap saat-saat terakhir sebelum bom di dalam kereta merah itu meledak dan menewaskan 29 orang serta mencederakan kira-kira 200 orang di sekitar tempat itu. Bom kereta ini mencetuskan konflik berpanjangan pemisah IRA dengan kerajaan Ireland Utara yang berlangsung selama 30 tahun. Gambar di atas menjadi imej paling tragis dalam peristiwa itu mengalahkan foto-foto mayat mangsa yang bertaburan semata-mata kerana ketenangan, senyuman, dan kegembiraan yang tertangkap kamera menjadikan gambar itu sangatlah ironis. Membeku bersama masa selepas tidak sengaja menangkap bayangan kematian orang-orang di sekitarnya.


from PenPanas

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Blog Archive

statistics

Contact

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Copyright © Pen Panas
Design by Nazmi | Published for PenPanas